Bostoen integreert Virtual Reality in de klantenreis

15/09/2017

De residentiële projectontwikkelaar Bostoen zet Virtual Reality in bij de aankoop van een projectwoning of appartement. Klanten kunnen een virtuele nieuwbouwwoning configureren en beleven zonder dat er ook maar één baksteen gemetst is.

Customer Centricity

Bostoen biedt haar klanten de mogelijkheid om de binnenafwerking van hun nieuwe woning te kiezen en te vergelijken in een virtuele omgeving. “Deze digitale marketingtool werd ontworpen om gezinnen de sfeer van hun nieuwe thuis te laten beleven, zonder de aanwezigheid van een fysiek gebouw" ligt Joery Michiels, Verantwoordelijke Corporate Sales & Marketing toe. “Het is een uitzonderlijke beleving om je droomwoning virtueel te configureren en er nadien virtueel in rond te lopen. Klanten kunnen zich zodoende hun nieuwe woning beter voorstellen en een juiste materiaalkeuze bepalen".

Een hybride aanpak

Klanten kunnen voortaan vanuit hun thuisregio en met de hulp van de binnenhuisarchitecten van Bostoen, hun nieuwe woning inrichten. De VR-applicatie bevat ruime keuzemogelijkheden aan o.a. vloer- en wandtegels, binnenschrijnwerk, sanitair en verlichting. In het kader van de regionale verankering van Bostoen werd een VR-opstelling geplaatst in het regiokantoor Zellik (Vlaams-Brabant), het regiokantoor Loppem (West-Vlaanderen) en de Customer corner in de hoofdzetel te Drongen (Oost-Vlaanderen). “In de kijkwoningen bewijzen we onze afwerkingskwaliteit en daarnaast wordt er een virtuele belevingsruimte gemaakt in de regiokantoren."

In samenwerking met Nanopixel

Samen met het Nanopixel uit Roeselare werden de virtuele woonruimtes ontwikkeld en de afwerkingsmaterialen gedigitaliseerd. De software draait op een Game PC, aangesloten op het TV-scherm van de kijkwoning. De begeleiding door Interieurarchitecten en Bouwadviseurs gebeurt aan de hand van een touchscreen.

Virtueel Thuiskomen, da's bostoen